شورش ارتش واگنر چرا اتفاق افتاد؟ + ویدئو

شورش ارتش واگنر

ظرف چند ساعت ارتش واگنر طوفانی در لایه سیاسی و نظامی روسیه پیاده کرد که شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد. بهانه‌‌ای که با آتش‌بازی ارتش روسیه و حمله موشکی به پایگاه نظامی گروه نظامی وگنر به دست رهبر این گروه یعنی پرگوژین افتاد، نهایتا به طغیانی منجر شد که ظرف چند ساعت تحلیل‌گران سیاسی و نظامی جهان را در شک فرو برد. این آتش چیزی نبود جز شورش ارتش واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین علیه ولادیمیر پوتین و وزارت دفاع روسیه.

شورش ارتش واگنر؛ بررسی از تولد تا طغیان واگنر

در این ویدئو به بررسی گروه نظامی واگنر از زمان تولید تا طغیان پرداختیم و از چند جهت به ماجرای واگنری‌ها پرداختیم. این ویدئو قسمت اول از مجموعه دو قسمتی واگنر است.

این اتفاق به قدری پیچیده‌ است که حتی با گذشت چندین هفته از این ماجرا، ابعاد مشخصی از آن با دلایل متقن، آشکار نشده است. هم می‌توان این اتفاق را سناریویی غربی دانست، هم شورشی واقعی و حتی سناریویی از طرف خود دولتمردان روسیه برای تثبیت وضعیت خود در حاکمیت. بنابراین باید همچنان صبر کرد تا ابعاد این ماجرا بیشتر از قبل روشن شود.

اما با توجه به مهارت قابل ملاحظه «ولادیمیر پوتین» در استفاده به موقع از مهره‌های صفحه شطرنج برای بر هم زدن صف‌آرایی رقبا، نمی‌توان احتمال استفاده از این رخداد برای انتقال پیامی جدید از سوی روسیه به اردوگاه غرب را منتفی تلقی کرد.

دیگر مطالب وبلاگ

پادکست پرچم سفید

پادکست پرچم سفید

پادکستی درباره یکی از سیاه‌ترین اتفاقاتی که در تاریخ بشر رخ داده و میلیون‌ها نفر کشته،‌ زخمی و آواره به جا گذاشته. پادکستی درباره جنگ.